OYUN TERAPİSİ-2

Resim
Merhaba Sevgili okurlar. Bir önceki yazımızda giriş yaptığımız oyun terapisi konusuna bu yazıda devam ediyoruz. Önceki yazıyı okumamış olanların öncelikle onu okumalarını öneriyorum ( önceki yazı için tıklayınız).   Öncelikle oyun terapistinden bahsedeceğiz. Oyun terapisini eğitimli kişiler, terapistler uygular. Ayrı bir eğitim süreci vardır. Terapist çocuğu olduğu gibi kabul eden kişidir. Çocukla sıcak ve güvene dayalı bir ilişki kurar. Çocuğu yargılamaz ve duygularına karşı açıktır. Çocuğa kendini güvende ve rahat hissettirir. Terapist çocuğu yönlendirmez, oyunlarına müdahale etmez. Terapiyi sürdürebilmek için terapi sınırlarını çizer. Süreci hızlandırmaz. Oyun Terapi Teknikleri Oyuncaklarda olduğu gibi teknikler de tek tek anlatılamayacak kadar uzun ve detaylı. Başlıklar halinde bahsedip birkaç tanesini açıklayacağım. Merak ettiğiniz ya da detaylı bilgi almak istediğiniz konularda bizimle her zaman iletişime geçebilirsiniz. Oyun terapisind...

MATEMATİK ETKİNLİKLERİ - 2

Sevgili Okurlar, 
Bugün sizlere çocuklarınızla evde bulabileceğiniz basit malzemelerle yapabileceğiniz matematik etkinliklerini paylaşacağım.

SINIFLANDIRMA / GRUPLANDIRMA 

Çocukların nesneleri özelliklerine göre gruplandırmasıdır. Bu özellikler renk, boyut, şekil, doku, sayı vb. olabilir. 



Neredeyse her çocuğun evde legoları vardır. Legolarını boyutlarına göre gruplandırmasını isteyebilirsiniz.


Legolarından aynı renkte olanları gruplandırmasını isteyebilirsiniz.


Plastik çatal, kaşıklar ve tahta çatal kaşıklar kullanarak bunları dokularına göre gruplandırmasını isteyebilirsiniz. Hatta bunlara evdeki çelik yemek kaşık ve çatallarını da ekleyebilirsiniz.


Farklı renklerdeki plastik bardakları renklerine göre gruplandırmasını isteyebilirsiniz.


Farklı renklerdi dil çubuklarını renklerine göre gruplandırmasını isteyebilirsiniz.

ÖNERİLER: 
--> 1-3 yaş arası çocuklarla gruplandırma yapılırken az sayıda nesne kullanalım.
--> 3-6 yaş arası çocukların gruplandırma becerisi geliştiği için biraz daha fazla sayıda nesne kullanabiliriz.
--> Geometrik şekilleri kullanarak gruplandırma yapabilirsiniz.
--> Evde aynı özellikte ( renk, şekil,doku vb.) nesneleri bularak gruplandırma oyunu oynayabilirsiniz.


KARŞILAŞTIRMA 

Karşılaştırma yapabilmek için en az iki farklı nesne gerekir.
Çocuk iki nesne veya nesne grubunun ayırt edici özelliklerini bilmelidir.

! Sınıflandırma aynılık, karşılaştırma farklılık ile ilgilidir.


Karışık olarak verilen legolardan hangisinin boyutunun diğerlerinden farklı olduğunu bulmasını isteyebilirsiniz.


Karışık olarak verilen legolardan hangisinin diğerlerinden farklı renkte olduğunu bulmasını isteyebilirsiniz.


Evde çeşitli kapakları biriktirerek bunlardan hangisinin renginin, boyutunun, şeklinin veya dokusunun farklı olduğunu bulmasını isteyebilirsiniz.


Evde tuvalet kağıdı ve kağıt havluyu bittiğinde çöpe atmayarak çocuğunuza hangisinin daha uzun  hangisinin daha kısa olduğunu sorabilirsiniz.


Kaşıkların hangisinin diğerlerinden farklı olduğunu bulmasını isteyebilirsiniz. Bu kaşıklara çelik gibi farklı malzemelerden yapılan kaşıkları da ekleyebilirsiniz. Çocukla beraber kaşıkların dokusu ve rengi hakkında ayırt edici özellikleri hakkında konuşabilirsiniz.


Kaşıkların arasına çatalda ekleyerek hangisinin diğerlerinden farklı olduğunu bulmasını isteyebilirsiniz.


Farklı renklerdeki plastik bardaklardan hangisinin diğerlerinden daha farklı olduğunu bulmasını isteyebilirsiniz.


Karışık olarak verilen dil çubuklarından hangisinin diğerlerinden farklı olduğunu bulmasını isteyebilirsiniz.

ÖNERİLER:
--> Çocukların karşılaştırmayı anlayabilmesi için önce gruplandırmayı öğrenmesi gerekir.
--> 6 yaşındaki çocuklar şekillerin özelliklerini, benzerliklerini ve farklılarını anlayabilirler.
--> Çocuklarla nesnelerin farklılıkları hakkında mutlaka konuşun, ayırt edici özellikleri      hakkında konuşabilirsiniz.
--> Çocuklara karşılaştırma yaptırırken öncelikle az sayıda nesne verip zamanla bunu zorlaştırabilirsiniz.


Çocuklara ve size bol eğlenceler :)

Yorumlar