OYUN TERAPİSİ-2

Resim
Merhaba Sevgili okurlar. Bir önceki yazımızda giriş yaptığımız oyun terapisi konusuna bu yazıda devam ediyoruz. Önceki yazıyı okumamış olanların öncelikle onu okumalarını öneriyorum ( önceki yazı için tıklayınız).   Öncelikle oyun terapistinden bahsedeceğiz. Oyun terapisini eğitimli kişiler, terapistler uygular. Ayrı bir eğitim süreci vardır. Terapist çocuğu olduğu gibi kabul eden kişidir. Çocukla sıcak ve güvene dayalı bir ilişki kurar. Çocuğu yargılamaz ve duygularına karşı açıktır. Çocuğa kendini güvende ve rahat hissettirir. Terapist çocuğu yönlendirmez, oyunlarına müdahale etmez. Terapiyi sürdürebilmek için terapi sınırlarını çizer. Süreci hızlandırmaz. Oyun Terapi Teknikleri Oyuncaklarda olduğu gibi teknikler de tek tek anlatılamayacak kadar uzun ve detaylı. Başlıklar halinde bahsedip birkaç tanesini açıklayacağım. Merak ettiğiniz ya da detaylı bilgi almak istediğiniz konularda bizimle her zaman iletişime geçebilirsiniz. Oyun terapisind...

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ

Merhaba sevgili okurlar,
Sizlere okul öncesinde matematik kavramının öneminden bahsedeceğim.
Okul hayatımızda matematik hepimizin çekindiği bir ders olmuştur. Ama okul öncesi dönemde bu korku daha ortaya çıkmamıştır bu sebeple okul öncesinde matematik eğitimi çok önemlidir. Çocuğun ileriki yıllarda matematiğe karşı oluşacak korkuyu yıkabiliriz. Okul öncesi dönemde çocuklara matematiği ne kadar eğlenceli gösterirsek, sevdirirsek çocuğun kaygısı da o derece azalacaktır.




MATEMATİK EĞİTİMİ  NE ZAMAN BAŞLAR ?

Aslında matematik eğitimi bebeklikten itibaren başlar. Bebekler çevrelerindeki her şeyi merak ederler ve duyu organlarıyla çevrelerini tanırlar.  Çocukların keşfetme isteği bebeklikle başlayarak ilerleyen yıllarda da devam eder. 



0-3 Yaşta Matematik Kavramının Gelişimi



⦁ Bebekler ilk günlerinde objelere dokunmaya zorlanırlar ama daha sonra parmaklarıyla       yakalamayı ve ulaşmayı başarırlar. Bu sayede uzak-yakın kavramını öğrenirler.



⦁ Boyut, ağırlık, şekil, zaman, mekan ve uzayla ilgili pek çok bilginin temeli bebeklik     döneminde atılır. Çeşitli oyuncak ve ev aletleri verilerek keşfetmeleri sağlanabilir.



⦁ 1-3 yaş arası çocuklar nesneleri renklerine, boyutlarına veya şekillerine göre gruplama     veya sıralama yapmaya çalışırlar.




3-6 Yaşta Matematiksel Kavramların Gelişimi

⦁ İlk üç yıl boyunca oluşan yetenekler gelişmeye devam eder. Bilgi, beceri ve deneyimleri     artar.



⦁ 3-5 yaşları arasında nesnelerin temel özelliklerini ( renk, şekil ve boyut ) ve ilişkili     kavramları sınıflama becerileri gelişir.



⦁ Günlük yaşamda karşısına çıkan problemleri neden-sonuç ilişkisi kurarak, nesneleri   özelliklerine göre ayrıştırarak akıl yürütme konusunda deneyim kazanmaya başlar.



⦁ Ağır-hafif, büyük-küçük, hızlı-yavaş ve uzun-kısa gibi kavramları öğrenmesi kolaylaşır.



⦁ Çevrelerindeki örüntüleri kullanarak; örüntüleri fark etme, kopyalama, devamını getirme   ve  kendi örüntüsünü oluşturma konusunda becerileri giderek gelişir.



⦁ 4 yaş yaşından itibaren veri toplama ve düzenlemek için gerekli olan gözlem, sayma,   kaydetme ve düzenleme ile ilgili becerileri gelişir.



⦁ 4-5 yaşları arasında 1'den 10'a kadar sayıların ardışıklığını anlamaya başlar.



⦁ "Kaç tane?" sorusuna parmaklarını sayarak cevap verebilir.



⦁ 4-5 yaşındaki çocuklar sayı sayarlarken söyledikleri sayının ondan önce gelen sayıları da   kapsadığını anlamaya başlamasıyla durum değişmeye başlar.



⦁ Birebir eşleme, gruplama, karşılaştırma ve sayma ile ilgili becerileri nesneler aracılığı ile   öğrenirler.



⦁ 5 yaşında yol ve yön kavramı gelişmeye başlar.



⦁ 5 yaşında çocuklar sıra sayılarını ( birinci, ikinci...) kavramaya başlarlar.



⦁ 6 yaş itibariyle saymayla ilgili beceriler giderek gelişir.



⦁ 6 yaşta birebir eşleştirme gelişir.



⦁ Sayıların temel korunumunu kavrarlar. ( Bir grup nesneye ekleme yapıldığında arttığını,   çıkarma yapıldığında azaldığını ve hiçbir şey yapılmadığında aynı kaldığını anlar.)



⦁ 6 yaşta çocuklar şekillerin özelliklerini, benzerlik ve farklılıklarını görerek tanımlayabilirler.



⦁ Standart ölçme birimlerini kullanarak uzunluk ve alan ölçümleri yapabilirler.




KAYNAKLAR:
Ulutaş i. (2017) Okul Öncesinde Matematik Eğitimi
(Ankara: Hedef CS)
https://pin.it/WPy9Q9Qm
https://pin.it/3rZSN2W

Yorumlar